luni, 1 martie 2010

Spitalul clinic de psihiatrie Socola

31.01.2010

Stau pe un nenorocit de scaun si va spun ce am patit si de ce am ajuns sa fiu internat la spitalul Socola la sectia 2 barbati.Nu am vrut sa se ajunga la asta dar tentativele  de sinucidere si halucinatiile vizuale si auditive pe care le-am avut au spus totul.In fata spitalului Socola am ajuns in jurul orei 12 in data de 20.01.2010Am intrat la triaj, am stat la coada ca tot romanul si cand mi-a venit randul am intrat in cabinetul doctorului psihiatru si i-am zis ,,buba,,.O doamna doctor a fost foarte amabila si m-a indrumat catre o sectie de barbati si asa am nimerit catre pavilionul 2 barbati.Am intrat in pavilion, ne-am uitat stanga-dreapta si am ajuns in fata unui cabinet a unei doamne doctor super de treaba.O spun super de treaba pentru ca m-a ajutat si m-a inteles pana acum tot timpul si nu a fost nevoie de mici ,,atentii,, cum se face in Romania de azi.Ne-a primit in cabinetul ei, am stat de vorba, i-am povestit si s-a ajuns la o concluzie->internarea mea.Si asa am demarat actele pentru internare si tot restul protocolului.Am avut ghinionul sa ma duca la sectia de la etaj unde era cu stricta supraveghere a pacientilor Practic nu aveai voie sa faci nimic fara acordul si supravegherea asistentilor sau infirmierilor de servici.M-am schimbat in pijamale si mi-a fost dat patul in grija intr-o rezerva cu 2 paturi.Colegul meu era un mos de vreo 70 de ani cu care m-am inteles bine.Am avut parte de o surpriza cand mi-au zis ca nu am voie cu lucruri personale, pana si cruciulita de la gat mi-au luat-o.Tot ce era a meu era hainele de pe mine.Si uite asa imi incepusem spitalizarea de om nebun intr-o sectie de nebuni complet securizata.Usa de la sectie se deschidea numai cu un card pe care il aveau numai asistentii mai inportanti.Ceilalti pacienti erau boschetari in mare parte dintre ei.Am intalnit si un barbat de vreo 40 de ani care toti ii ziceau ,,parinte,, a vorbit cu mine de multe ori si vorbea frumos despre Dumnezeu dar nu stiu precis daca era intr-adevar preot sau nu.Eu mi-am facut un prieten aproape de varsta mea care era venit din cauza starii de anxietate.In rest toti pacientii erau boschetari pe care nu ai fi vrut sa-i vezi niciodata.

         Prima noapte petrecuta acolo a fost ingrozitoare, am adormit greu din cauza zgomotelor facute de colegii mei din salon ca nu aveam voie sa inchidem usa de la rezerva.Colac peste pupaza pe la vreo 12 noaptea m-au apucat halucinatiile.Am inceput sa delirez, sa spun lucruri si sa vad lucruri ciudate, mi-am smuls perfuzia de la mana si am cazut jos din pat.Atunci m-au auzit asistentii, auvenit la mine si m-au inconjurat, m-au prins si m-au legat de maini de pat, dar cu asta tot nu am scapat de halucinatii.Dupa un timp m-am dezlegat la mana stanga dar cand sa ma dezleg si la mana dreapta am fost prins.Si pentru treaba asta am fost legat de pat de maini, picioare si in jurul pieptului.Practic nu ma mai puteam misca deloc.Nu am precizat faptul ca mi-au facut o injectie si dupa 3 minute  m-am linistit de tot.Atunci mi-am dat seama de criza pe care am avut-o.A trecut greu noaptea, intepenisem si ma durea spatele dar dimineata la 6 m-au dezlegat.Mi-au ramas urme la maini de la legaturi, mi se invinetise la cat de tare m-au strans.M-au dezlegat si mi-am inceput ziua ca pacient la Socola.Trezirea era intotdeauna la ora 6(venea infirmierul de servici, iti aprindea becul si tipa la tine sa te trezesti) si te trezeai vrand-nevrand incepeai sa-ti faci patul, sa te speli si nu dura mult si venea iar infirmierul si te trimitea in sala de mese.Si asa stateai in sala de mese de la ora 6.15 pana la ora 8 si ceva, pana cand venea mancarea.Dimineata intotdeauna iti dadea o cana de ceai, o bucata de paine unsa cu margarina si cam atat.Dupa masa te duceai in patul tau si asteptai ca intr-un sfert de ora venea si tratamentulVedeai asistentii ca veneau cu 3 cutii cu plicuri pline de pastile si te striga sa vi sa le inghiti.Dupa pastile te plictiseai cat puteai pana la masa de pranz, asta bineinteles dupa ce treceai de vizita medicilor.La pranz te chemau la masa:la felul 1 o supa cica din care iti culegeai sfertul de cartof, la felul 2 era ciulama, o tocanita de cartofi, fasole, depindea ce faceau in ziua respectiva.Dupa ce te ridicai de la masa te duceai la patul tau si frecai menta pana te chemai iarasi la pastile.Dupa aceea dormeam pana la cina constituita dintr-o cana de ceai, o bucata de paine si un fel 2.Si zilele tot asa treceau pana am facut saptamana si intr-o dimineata am fost chemat in cabinetul doctoritei, am vorbit cu ea si a stabilit sa fiu mutat jos la ,,liber,,.Scapasem de regimul de stricta supraveghere, eram fericit ca acum puteam sa inchid usa de la toaleta dupa mine.Am vazut o gramada de orori si de conditii inumanecat am stat sus la etaj dar nu le zic decat daca le cereti printr-un comentariu.La cateva zile  dupa ce am fost mutat jos am vorbit cu doctorita la vizita si am stabilit sa ma externeze pentru 3 zile sa-mi aduc aminte cum mai este pe acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu